dinsdag t/m zaterdag van 9:00 – 17:00
Algemene Voorwaarden Cirluna.nl
Artikel 1 – Definities
Artikel 2 – Identiteit van de ondernemer
Artikel 3 – Toepasselijkheid
Artikel 4 – Het aanbod
Artikel 5 – De overeenkomst
Artikel 6 – Herroepingsrecht
Artikel 7 – Kosten in geval van herroeping
Artikel 8 – Uitsluiting herroepingsrecht
Artikel 9 – De prijs
Artikel 10 – Conformiteit en garantie
Artikel 11 – Levering en uitvoering
Artikel 12 – Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging
Artikel 13 – Betaling
Artikel 14 – Klachtenregeling
Artikel 15 – Geschillen
Artikel 16 – Aanvullende of afwijkende bepalingen
Aanvullende voorwaarden Cirluna.nl
Artikel 1 – Definities
Artikel 2 – Identiteit
Artikel 3 – Toepasselijkheid
Artikel 4 – de overeenkomst
Artikel 5 – prijzen
Artikel 6 – betalingsvoorwaarden
Artikel 7 – annuleren en retourneren
Artikel 8 – productgarantie
Artikel 9 – levering
Artikel 10 – aansprakelijkheid
Artikel 11 – overmacht
Artikel 12 – klachten
Artikel 13- overige bepalingen
Artikel 1 – Definities
In deze voorwaarden wordt verstaan onder:
1. Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht;
2. Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf en een overeenkomst op afstand aangaat met de ondernemer;
3. Dag: kalenderdag;
4. Duurtransactie: een overeenkomst op afstand met betrekking tot een reeks van producten en/of diensten, waarvan de leverings- en/of afnameverplichting in de tijd is gespreid;
5. Duurzame gegevensdrager: elk middel dat de consument of ondernemer in staat stelt om informatie die aan hem persoonlijk is gericht, op te slaan op een manier die toekomstige raadpleging en ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie mogelijk maakt.
6. Herroepingsrecht: de mogelijkheid voor de consument om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand;
7. Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon die producten en/of diensten op afstand aan consumenten aanbiedt;
8. Overeenkomst op afstand: een overeenkomst waarbij in het kader van een door de ondernemer georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten en/of diensten, tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend gebruik gemaakt wordt van één of meer technieken voor communicatie op afstand;
9. Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden gebruikt voor het sluiten van een overeenkomst, zonder dat consument en ondernemer gelijktijdig in dezelfde ruimte zijn samengekomen.
Artikel 2 – Identiteit van de ondernemer
Cirluna B.V
Hertenkamp 11
3892 WV Zeewolde
Bezoekadres:
Raadhuisplein 16
3891 ER Zeewolde
Telefoon: 036-5235218
E-mailadres: info@cirluna.nl
Internet www.cirluna.nl
KvK-nummer: 56058926
Btw-identificatienummer: NL851959878B01
Indien de activiteit van de ondernemer is onderworpen aan een relevant vergunningstelsel: de
gegevens over de toezichthoudende autoriteit:
Indien de ondernemer een gereglementeerd beroep uitoefent:
– de beroepsvereniging of -organisatie waarbij hij is aangesloten;
– de beroepstitel, de plaats in de EU of de Europese Economische Ruimte waar deze is toegekend;
– een verwijzing naar de beroepsregels die in Nederland van toepassing zijn en aanwijzingen waar en hoe deze beroepsregels toegankelijk zijn.
Artikel 3 – Toepasselijkheid
1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van de ondernemer en op elke totstandgekomen overeenkomst op afstand tussen ondernemer en consument.
2. Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven dat de algemene voorwaarden bij de ondernemer zijn in te zien en zij op verzoek van de consument zo spoedig mogelijk kosteloos worden toegezonden.
3. Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan in afwijking van het vorige lid en voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, de tekst van deze algemene voorwaarden langs elektronische weg aan de consument ter beschikking worden gesteld op zodanige wijze dat deze door de consument op een eenvoudige manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven waar van de algemene voorwaarden langs elektronische weg kan worden kennisgenomen en dat zij op verzoek van de consument langs elektronische weg of op andere wijze kosteloos zullen worden toegezonden.
4. Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden tevens specifieke product- of dienstenvoorwaarden van toepassing zijn, is het tweede en derde lid van overeenkomstige toepassing en kan de consument zich in geval van tegenstrijdige algemene voorwaarden steeds beroepen op de toepasselijke bepaling die voor hem het meest gunstig is.
Artikel 4 – Het aanbod
1. Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.
2. Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de consument mogelijk te maken. Als de ondernemer gebruik maakt van afbeeldingen zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten en/of diensten. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden de ondernemer niet.
3. Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de consument duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden. Dit betreft in het bijzonder:
o de prijs inclusief belastingen;
o de eventuele kosten van aflevering;
o de wijze waarop de overeenkomst tot stand zal komen en welke handelingen daarvoor nodig zijn;
o het al dan niet van toepassing zijn van het herroepingsrecht;
o de wijze van betaling, aflevering en uitvoering van de overeenkomst;
o de termijn voor aanvaarding van het aanbod, dan wel de termijn waarbinnen de ondernemer de prijs garandeert;
o de hoogte van het tarief voor communicatie op afstand indien de kosten van het gebruik van de techniek voor communicatie op afstand worden berekend op een andere grondslag dan het reguliere basistarief voor het gebruikte communicatiemiddel;
o of de overeenkomst na de totstandkoming wordt gearchiveerd, en zo ja op welke wijze deze voor de consument te raadplegen is;
o de manier waarop de consument, voor het sluiten van de overeenkomst, de door hem in het kader van de overeenkomst verstrekte gegevens kan controleren en indien gewenst herstellen;
o de eventuele andere talen waarin, naast het Nederlands, de overeenkomst kan worden gesloten;
o de gedragscodes waaraan de ondernemer zich heeft onderworpen en de wijze waarop de consument deze gedragscodes langs elektronische weg kan raadplegen; en
o de minimale duur van de overeenkomst op afstand in geval van een duurtransactie.
Artikel 5 – De overeenkomst
1. De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand op het moment van aanvaarding door de consument van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.
2. Indien de consument het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt de ondernemer onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Zolang de ontvangst van deze aanvaarding niet door de ondernemer is bevestigd, kan de consument de overeenkomst ontbinden.
3. Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft de ondernemer passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt hij voor een veilige webomgeving. Indien de consument elektronisch kan betalen, zal de ondernemer daartoe passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.
4. De ondernemer kan zich – binnen wettelijke kaders – op de hoogte stellen of de consument aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, alsmede van al die feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien de ondernemer op grond van dit onderzoek goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd gemotiveerd een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.
5. De ondernemer zal bij het product of dienst aan de consument de volgende informatie, schriftelijk of op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager, meesturen:
a. het bezoekadres van de vestiging van de ondernemer waar de consument met klachten terecht kan;
b. de voorwaarden waaronder en de wijze waarop de consument van het herroepingsrecht gebruik kan maken, dan wel een duidelijke melding inzake het uitgesloten zijn van het herroepingsrecht;
c. de informatie over garanties en bestaande service na aankoop;
d. de in artikel 4 lid 3 van deze voorwaarden opgenomen gegevens, tenzij de ondernemer deze gegevens al aan de consument heeft verstrekt vóór de uitvoering van de overeenkomst;
e. de vereisten voor opzegging van de overeenkomst indien de overeenkomst een duur heeft van meer dan één jaar of van onbepaalde duur is.
6. In geval van een duurtransactie is de bepaling in het vorige lid slechts van toepassing op de eerste levering.
Artikel 6 – Herroepingsrecht
Bij levering van producten:
1. Bij de aankoop van producten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende 14 dagen. Deze bedenktermijn gaat in op de dag na ontvangst van het product door de consument of een vooraf door de consument aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger.
2. Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het product wenst te behouden. Indien hij van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer retourneren, conform de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
Bij levering van diensten:
3. Bij levering van diensten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende ten minste veertien dagen, ingaande op de dag van het aangaan van de overeenkomst.
4. Om gebruik te maken van zijn herroepingsrecht, zal de consument zich richten naar de door de ondernemer bij het aanbod en/of uiterlijk bij de levering ter zake verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
Artikel 7 – Kosten in geval van herroeping
1. Indien de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, komen ten hoogste de kosten van terugzending voor zijn rekening.
2. Indien de consument een bedrag betaald heeft, zal de ondernemer dit bedrag zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 30 dagen na de terugzending of herroeping, terugbetalen.
Artikel 8 – Uitsluiting herroepingsrecht
1. De ondernemer kan het herroepingsrecht van de consument uitsluiten voor zover voorzien in lid 2 en 3. De uitsluiting van het herroepingsrecht geldt slechts indien de ondernemer dit duidelijk in het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld.
2. Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor producten:
a. die door de ondernemer tot stand zijn gebracht overeenkomstig specificaties van de consument;
b. die duidelijk persoonlijk van aard zijn;
c. die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden;
d. die snel kunnen bederven of verouderen;
e. waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop de ondernemer geen invloed heeft;
f. voor losse kranten en tijdschriften;
g. voor audio- en video-opnamen en computersoftware waarvan de consument de verzegeling heeft verbroken.
3. Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor diensten:
a. betreffende logies, vervoer, restaurantbedrijf of vrijetijdsbesteding te verrichten op een bepaalde datum of tijdens een bepaalde periode;
b. waarvan de levering met uitdrukkelijke instemming van de consument is begonnen voordat de bedenktijd is verstreken;
c. betreffende weddenschappen en loterijen.
Artikel 9 – De prijs
1. Gedurende de in het aanbod vermelde geldigheidsduur worden de prijzen van de aangeboden producten en/of diensten niet verhoogd, behoudens prijswijzigingen als gevolg van veranderingen in btw-tarieven.
2. In afwijking van het vorige lid kan de ondernemer producten of diensten waarvan de prijzen gebonden zijn aan schommelingen op de financiële markt en waar de ondernemer geen invloed op heeft, met variabele prijzen aanbieden. Deze gebondenheid aan schommelingen en het feit dat eventueel vermelde prijzen richtprijzen zijn, worden bij het aanbod vermeld.
3. Prijsverhogingen binnen 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien zij het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen.
4. Prijsverhogingen vanaf 3 maanden na de totstandkoming van de overeenkomst zijn alleen toegestaan indien de ondernemer dit bedongen heeft en:
a. deze het gevolg zijn van wettelijke regelingen of bepalingen; of
b. de consument de bevoegdheid heeft de overeenkomst op te zeggen met ingang van de dag waarop de prijsverhoging ingaat.
5. De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn inclusief btw.
Artikel 10 – Conformiteit en Garantie
1. De ondernemer staat er voor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften. Indien overeengekomen staat de ondernemer er tevens voor in dat het product geschikt is voor ander dan normaal gebruik.
2. Een door de ondernemer, fabrikant of importeur verstrekte garantie doet niets af aan de wettelijke rechten en vorderingen die de consument op grond van de overeenkomst tegenover de ondernemer kan doen gelden.
Artikel 11 – Levering en uitvoering
1. De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van producten en bij de beoordeling van aanvragen tot verlening van diensten.
2. Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan het bedrijf kenbaar heeft gemaakt.
3. Met inachtneming van hetgeen hierover in artikel 4 van deze algemene voorwaarden is vermeld, zal het bedrijf geaccepteerde bestellingen met bekwame spoed doch uiterlijk binnen 30 dagen uitvoeren tenzij een langere leveringstermijn is afgesproken. Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk 30 dagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht. De consument heeft in dat geval het recht om de overeenkomst zonder kosten te ontbinden en recht op eventuele schadevergoeding.
4. In geval van ontbinding conform het vorige lid zal de ondernemer het bedrag dat de consument betaald heeft zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 30 dagen na ontbinding, terugbetalen.
5. Indien levering van een besteld product onmogelijk blijkt te zijn, zal de ondernemer zich inspannen om een vervangend artikel beschikbaar te stellen. Uiterlijk bij de bezorging zal op duidelijke en begrijpelijke wijze worden gemeld dat een vervangend artikel wordt geleverd. Bij vervangende artikelen kan het herroepingsrecht niet worden uitgesloten. De kosten van een eventuele retourzending zijn voor rekening van de ondernemer.
6. Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij de ondernemer tot het moment van bezorging aan de consument of een vooraf aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen.
Artikel 12 – Duurtransacties: duur, opzegging en verlenging
Opzegging
1. De consument kan een overeenkomst die voor onbepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, te allen tijde opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
2. De consument kan een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, te allen tijde tegen het einde van de bepaalde duur opzeggen met inachtneming van daartoe overeengekomen opzeggingsregels en een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
3. De consument kan de in de vorige leden genoemde overeenkomsten:
– te allen tijde opzeggen en niet beperkt worden tot opzegging op een bepaald tijdstip of in een bepaalde periode;
– tenminste opzeggen op dezelfde wijze als zij door hem zijn aangegaan;
– altijd opzeggen met dezelfde opzegtermijn als de ondernemer voor zichzelf heeft bedongen.
Verlenging
4. Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten (elektriciteit daaronder begrepen) of diensten, mag niet stilzwijgend worden verlengd of vernieuwd voor een bepaalde duur.
5. In afwijking van het vorige lid mag een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van dag- nieuws- en weekbladen en tijdschriften stilzwijgend worden verlengd voor een bepaalde duur van maximaal drie maanden, als de consument deze verlengde overeenkomst tegen het einde van de verlenging kan opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand.
6. Een overeenkomst die voor bepaalde tijd is aangegaan en die strekt tot het geregeld afleveren van producten of diensten, mag alleen stilzwijgend voor onbepaalde duur worden verlengd als de consument te allen tijde mag opzeggen met een opzegtermijn van ten hoogste één maand en een opzegtermijn van ten hoogste drie maanden in geval de overeenkomst strekt tot het geregeld, maar minder dan eenmaal per maand, afleveren van dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften.
7. Een overeenkomsten met beperkte duur tot het geregeld ter kennismaking afleveren van dag-, nieuws- en weekbladen en tijdschriften (proef- of kennismakingsabonnement) wordt niet stilzwijgend voortgezet en eindigt automatisch na afloop van de proef- of kennismakingsperiode
Duur
8. Als een overeenkomst een duur van meer dan een jaar heeft, mag de consument na een jaar de overeenkomst te allen tijde met een opzegtermijn van ten hoogste een maand opzeggen, tenzij de redelijkheid en billijkheid zich tegen opzegging vóór het einde van de overeengekomen duur verzetten.
Artikel 13 – Betaling
1. Voorzover niet anders is overeengekomen, dienen de door de consument verschuldigde bedragen te worden voldaan binnen 14 dagen na het ingaan van de bedenktermijn als bedoeld in artikel 6 lid 1. In geval van een overeenkomst tot het verlenen van een dienst, vangt deze termijn aan nadat de consument de bevestiging van de overeenkomst heeft ontvangen.
2. Bij de verkoop van producten aan consumenten mag in algemene voorwaarden nimmer een vooruitbetaling van meer dan 50% worden bedongen. Wanneer vooruitbetaling is bedongen, kan de consument geen enkel recht doen gelden aangaande de uitvoering van de desbetreffende bestelling of dienst(en), alvorens de bedongen vooruitbetaling heeft plaatsgevonden.
3. De consument heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan de ondernemer te melden.
4. In geval van wanbetaling van de consument heeft de ondernemer behoudens wettelijke beperkingen, het recht om de vooraf aan de consument kenbaar gemaakte redelijke kosten in rekening te brengen.
Artikel 14 – Klachtenregeling
1. De ondernemer beschikt over een voldoende bekend gemaakte klachtenprocedure en behandelt de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure.
2. Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen bekwame tijd, volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij de ondernemer, nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd.
3. Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.
4. Indien de klacht niet in onderling overleg kan worden opgelost ontstaat een geschil dat vatbaar is voor de geschillenregeling.
Artikel 15 – Geschillen
1. Op overeenkomsten tussen de ondernemer en de consument waarop deze algemene voorwaarden betrekking hebben, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.
Artikel 16 – Aanvullende of afwijkende bepalingen
Aanvullende dan wel van deze algemene voorwaarden afwijkende bepalingen mogen niet ten nadele van de consument zijn en dienen schriftelijk te worden vastgelegd dan wel op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kunnen worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager.
Aanvullende voorwaarden Cirluna.nl
Artikel 1 Definities
1.Ondernemer: de rechtspersoon met de handelsnaam Cirluna b.v. die producten en diensten op afstand aan consumenten aanbiedt.
2. Product: de producten en diensten die geleverd dienen te worden voortvloeiend uit de overeenkomst tussen Cirluna B.V. en de klant.
3. Klant: de natuurlijke persoon die niet handelt in de uitoefening van beroep of bedrijf en een overeenkomst op afstand aangaat met Cirluna B.V.
Artikel 2 Identiteit
Cirluna B.V.
Hertenkamp 11
3892 WV Zeewolde
Bezoekadres:
Raadhuisplein 16
3891 ER Zeewolde
Telefoon: 036-5235218
E-Mail: info@cirluna.nl
Internet www.cirluna.nl
KvK-nummer: 56058926
Btw-identificatienummer: NL85195987B01
Indien de activiteit van de ondernemer is onderworpen aan een relevant vergunningstelsel: de gegevens over de toezichthoudende autoriteit:
Artikel 3 Toepasselijkheid
1. Alle afspraken die tussen ondernemer en de klant in verband met het sluiten van een overeenkomst worden gemaakt, zijn in deze voorwaarden en de opdrachtbevestiging vastgelegd. 2. Afwijking van de algemene afspraken, aanvullende afspraken en/of mondelinge overeenkomsten hebben voor hun werking een schriftelijke vorm of een uitdrukkelijke bevestiging van de ondernemer nodig. 3. Alle rechten en afspraken, zoals in deze voorwaarden en in eventuele nadere overeenkomsten ten behoeve van ondernemer worden bedongen, gelden ook voor de door ondernemer ingeschakelde tussenpersonen en derden.
Artikel 4 de overeenkomst
1. Aan de maatgegevens, gewichten, afbeeldingen, kleuren en andere documenten vermeld op de website kunnen geen rechten ontleed worden en zijn en blijven eigendom van ondernemer.
2. Veranderingen in de technische specificaties van de producten van de ondernemer zijn te allen tijde voorbehouden. Ondernemer. is echter niet aansprakelijk voor(de gevolgen van) fouten en of afwijkingen daarin.
Artikel 5 prijzen
1. De prijzen zijn in euro’s, inclusief BTW en verzending binnen de Benelux. Voor orders buiten de Benelux worden de verzendkosten per order vastgesteld. Bij meerdere afleveradressen worden de verzendkosten per leveringadres in rekening gebracht.
2. De getoonde prijzen en aanbiedingen op de website zijn geldig gedurende de periode dat deze op de website getoond worden en dat de betreffende producten leverbaar zijn. De geldigheidsduur van schriftelijk offertes buiten de website om wordt nadrukkelijk in het aanbod vermeld.
3. Ondernemer behoudt zich het recht om de prijzen en aanbiedingen op de Cirluna.nl website te allen tijde te wijzigen.
Artikel 6 betalingsvoorwaarden
1. Levering geschiedt op basis van een voorruit betaling via Ideal en of creditcard.
Artikel 7 annuleren en retourneren
Op basis van artikel 8 van de Algemene Voorwaarden is het herroepingsrecht niet van toepassing.
2. Annuleren of het doorgeven van wijzigingen op de bestelling zoals afmetingen, kleuren en andere eigenschappen en opties zijn alleen mogelijk per e-mail binnen 4 uur na ontvangst van de orderbevestiging. Annulering en of wijzigingen worden alleen schriftelijk geaccepteerd.
3. Bij levering van een gebrekkig of incompleet product en dit gebrek aantoonbaar aan een nalatigheid/fout de ondernemer zal deze zich inspannen het gebrek aan de producten te verhelpen dan wel een nieuw product te leveren.
Artikel 8 productgarantie
1. Op de geleverde producten en of diensten van de ondernemer een productgarantie op materiaal en of fabricagefouten van 2 jaar.
2. De garantievoorwaarden gelden niet voor normale slijtage door dagelijks gebruik van het geleverde product.
3. Het ondeugdelijk gebruik, meten en installeren van het geleverde producten en het niet opvolgen van de verwerking(reiniging en onderhoud) instructies van ondernemer kan de garantie doen vervallen.
4. Afwijkingen aan het geleverde product betreffende kleur, slijtvastheid, structuur, krimp en dergelijke, welke uit technisch oogpunt aanvaardbaar zijn volgens de geldende gebruikelijke normen, dan wel handelsgebruik kunnen het recht op garantie en/of schadevergoeding beperken en uitsluiten.
5. De door de ondernemer geleverde goederen kunnen werken onder invloed van schommelingen in temperatuur en/of relatieve luchtvochtigheid. Vervolg schades die ontstaat door een te hoge of een te lage temperatuur en/of relatieve luchtvochtigheid vallen buiten de verantwoordelijkheid van de ondernemer en komen niet in aanmerking voor schadevergoeding.
Artikel 9 levering
1. Bij ontvangst van de goederen is de klant verantwoordelijk om te controleren of de geleverde producten conform de orderbevestiging geleverd zijn. Indien een order niet compleet is afgeleverd of als de levering beschadigd is dient dit door de klant aangegeven te worden op de pakbon en zo snel mogelijk bij de ondernemer gemeld te worden.
2. De levertijd die aangegeven wordt in de webshop is een indicatie. Er kunnen dan ook geen rechten ontleed worden aan de vermelde levertijd. De ondernemer zal zich ten alle tijden inspannen om binnen de genoemde termijn te leveren en heeft ook geen enkele aansprakelijkheid voor eventuele gevolgschade hoe ook genaamd.
3. De ondernemer hoeft zich niet te verantwoorden in het geval van ontbrekende beschikbaarheid van producten en of diensten van de fabrikant. Verder is de ondernemer niet aansprakelijk voor welke overschrijding van de leveringstermijn.
4. Levering geschiedt tot de eerste deur op de begane grond tenzij anders is overgekomen met de klant.
Artikel 10 aansprakelijkheid
1. Het eigendom van de geleverde goederen gaat over na volledige betaling van de overeenkomst.
2. Bij een aantoonbare fabricage fout is de klant verantwoordelijk voor de retourzending naar de ondernemer.
3. Retourzendingen worden enkel en alleen in overleg met de ondernemer geaccepteerd in een originele onbeschadigde verpakking waarbij de kosten voor de retourzending voor rekening van de klant komen. De ondernemer draagt geen verantwoordelijkheid voor beschadigingen welke voorkomen uit het retour zenden van het product.
4. Eventuele meldingen van product gebreken en of niet-levering conform de orderbevestiging dienen voor aanvang van montage en in ieder geval zo snel mogelijk, schriftelijk gemeld te worden.
5. Verdergaande claims door de klant, in het bijzonder schadevergoeding door winstderving of andere vermogenschade of eventuele andere directe en indirecte vervolgschades zijn uitgesloten.
6. De ondernemer is nimmer aansprakelijk indien de schade te verwijten is aan opzet en of grove schuld en/of verwijtbaar handendelen, dan wel onoordeelkundig en of oneigenlijk gebruik door de klant van het geleverde producten en of diensten.
7. Ten allen tijde is elke schadevergoeding, uit welke hoofde dan ook beperkt tot het maximaal bedrag van de aankoopsom van de producten dat tot schade heeft geleid.
8. Telefonische bestellingen door de klant zijn altijd voor risico van de klant.
9. De klant is ten allen tijde verantwoordelijk voor de juiste maatvoeringen( lengte x breedte) en product specificaties zoals opgenomen in de overeenkomst tussen de klant en de ondernemer. De ondernemer is geheel niet aansprakelijk voor meet of bestel fouten van de klant.
10. Indien het is aangetoond dat de producten niet conform de orderbevestiging geleverd zijn, dan kan de ondernemer na keuze;
a. Gebrek verhelpen waarbij de reparaties zullen worden uitgevoerd met gelijke of vergelijkbare onderdelen.
b. Vervanging; de nieuwe producten worden conform de originele order bevestiging opnieuw geleverd, eventuele orderwijzigingen zoals maatvoeringen, kleuren, eigenschappen en opties worden hierbij niet geaccepteerd mits anders overeengekomen
c. Restitutie van de factuurwaarde van de goederen exclusief verzend en montage kosten.
Artikel 11 overmacht
1. De ondernemer heeft in geval van overmacht het recht om, naar eigen keuze, de uitvoering van de bestelling op te schorten, dan wel de overeenkomst zonder rechtelijke tussenkomst te ontbinden. Dit zal schriftelijk geschiedden en zonder dat de ondernemer gehouden is tot enige schade vergoeding.
2. Onder overmacht wordt onder meer verstaan het niet, niet juist of niet tijdig leveren door, weersinvloeden, ziekte, stakingen, brand, verlies of diefstal of het in gebreke blijven van leveranciers en onderaannemers.
3. Indien overmacht langer duurt dan 3 maanden behouden zowel de ondernemer als de klant het recht om de overeenkomst te laten onderbinden.
Artikel 12 klachten
1.Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten volledige en duidelijk omschreven elektronisch( info@cirluna.nl) worden ingediend bij de ondernemer tijdig nadat de klant de gebreken heeft ontdekt.
2. Een kennisgeving binnen een termijn van twee maanden na de ontdekking van het gebrek in elk geval tijdig. Niet tijdig indienen van een klacht kan tot gevolg hebben dat de klant zijn rechten ter zake verlies.
3. Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend van de datum van ontvangst beantwoord.
4. Indien een klacht een voorzienbare langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de klant een meer uitvoering antwoord kan verwachten.
Artikel 13 overige bepalingen
1. Indien een of meer van de bepalingen van deze voorwaarden of enige ander overeenkomst met de ondernemer in strijd mocht zijn met enig toepasselijk rechtsvoorschrift, zal de betreffende bepaling komen te vervallen en zal deze worden vervangen een door de ondernemer vast te stellen nieuwe rechtens toelaatbare vergelijkbare bepaling.
2. De ondernemer is bevoegd om bij de uitvoering van uw bestelling gebruik te maken van derden.
3. Door de klant ontvangen stalen materialen kunnen er iets anders uitzien dan de finale levering.
4. Ten allen tijde is gebruik van intellectuele eigendom van de ondernemer zoals afbeeldingen, tekeningen, meet en montage instructies en beeldmateriaal van www.cirluna.nl zonder overleg vooraf niet toegestaan.