Veel gestelde vragen

We hebben inmiddels heel wat ervaring in ons vakgebied. Daarom hopen wij te weten wat jij wilt weten. We hebben zoveel mogelijk informatie ingevoerd om al jouw vragen te beantwoorden en we blijven het uitbreiden. Probeer het eens uit en stel ons een willekeurige vraag.

Zoekfunctie

Waarom adviseren jullie kleurstalen aan te vragen?

De instellingen van jouw computer kunnen de weergave van kleuren op het scherm beïnvloeden. Daarnaast is het moeilijk een stof te beoordelen zonder deze in werkelijkheid te zien. Om die reden adviseren wij je altijd stalen aan te vragen om zo teleurstellingen te voorkomen over kleur of materiaalkeuze. Via onderstaande link vraag je makkelijk onze gratis staaltjes aan.

Bestel hier je gratis kleurstaaltjes

Kunnen jullie producten in de badkamer?

Er zijn een aantal producten specifiek geschikt gemaakt voor gebruik in vochtige ruimten. Dit zijn de aluminium jaloezieën met een lamelbreedte van 25 en 50 mm ( Let op! helaas zijn niet alle kleuren beschikbaar in badkamerkwaliteit, bekijk de specificaties van de kleur in de shop) en daarnaast zijn dupli gordijnen geschikt om in de badkamer te plaatsen. Houd er wel rekening mee dat je de ruimte voldoende blijft ventileren ondanks dat de producten badkamergeschikt zijn.

Stel hier je eigen raamdecoratie op maat samen

Wat is de levertijd van de producten?

De levertijden van raamdecoratie op maat zijn als volgt:

Rolgordijnen  
10-12 werkdagen

Duo Rolgordijnen
10-12 werkdagen

Plissé en duette/dupli gordijnen  
10-12 werkdagen

Horizontale jaloezieën aluminium
10-12 werkdagen

Horizontale jaloezieën hout
10-12 werkdagen*

Vouwgordijnen
10-15 werkdagen

Gordijnen
10-15 werkdagen

Indien een levertijd afwijkt van de hierboven aangegeven levertijd dan ontvang je binnen enkele werkdagen na order bericht. Bij een verwachte overschrijding van de levertijd welke niet meer redelijk kan worden geacht, heb je altijd de mogelijkheid om jouw order kostenloos te annuleren.

Hebben jullie montagehandleidingen?

Al onze producten zijn uitstekend geschikt om zelf te monteren. Er wordt een duidelijke montagehandleiding bij de bestelling geleverd. Op onze site kun je de montagehandleidingen ook vooraf inzien. Deze zijn te vinden op onze service pagina. Bekijk onze montagehandleidingen hier.

Kunnen jullie de producten komen meten/monteren?

Wij verlenen geen meet- of montageservice. Op onze site tref je een duidelijke meethulp per product aan. Dit advies kun je terug vinden in de shop en op de collectiepagina. Wij hebben dit advies netjes per productgroep onderverdeeld.

Twijfel je nog? Neem dan gerust contact op met onze klantenservice op het nummer 036-5235218 of via onze WhatsApp op het nummer 06-37559053. Je kunt hier gemakkelijk foto’s van jouw raampartij heen sturen zodat wij vrijblijvend en gericht advies kunnen geven. Wij helpen je graag verder.

Ga naar de servicepagina 

Berekenen jullie verzendkosten?

De producten van Cirluna worden gratis binnen de Benelux geleverd. Wil je buiten de benelux onze producten ontvangen? Neem dan contact op met onze klantenservice op het nummer 036-5235218.

Wat is de garantie op jullie producten?

Op al onze producten ontvang je 2 jaar garantie.

Uitgesloten van garantie zijn meetfouten, foute kleurkeuze, normale (materiaalafhankelijke) slijtage, krimp, verkleuring, lichte kleurafwijking van het staal, schade als gevolg van foutieve montage, montage op ongeschikte ondergrond en of oneigenlijk gebruik en gebruik in ongeschikte ruimten.

Is het aanvragen van kleurstalen gratis?

Om je zo goed mogelijk te kunnen helpen bieden wij onze kleurstalen gratis aan zodat je de juiste keuze kunt maken. Wel hanteren wij een maximum van 5 kleurstalen per keer. Hieronder kun je naar de gratis stalen aanvraag pagina. We hebben ze per productgroep onderverdeeld:

Bestel hier je gratis kleurstaaltjes

Waar moet ik op letten bij het meten?

Wanneer je gaat meten moet je op de volgende dingen letten: steken er deurknoppen of andere voorwerpen uit? Of heb je onderaan de muren hoge plinten? zo ja meet dan tussen de plinten en houd deze maat aan. Kan mijn naar binnen openslaande raam nog wel open wanneer ik het product heb gemonteerd?

Voor een duidelijke instructie over het meten ga je naar de shop of de collectiepagina. Hier hebben wij per productgoep een advies staan. Mocht je toch nog twijffels hebben neem dan contact op met onze klantenservice op het nummer 036-5235218 en laat ons jou overtuigen dat goed meten niet moeilijk hoeft te zijn.

Ga naar de meetinstructies 

Welke marge haal ik van de gemeten maat af?

De marge is voor elke productgroep hetzelfde. Wij raden je aan om de volgende marges aan te houden:

Plissé-en duplo gordijnen  0,5 cm
Duo rolgordijnen                 0,5 cm
Rolgordijnen                        0,5 cm
Horizontale jaloezieën       0,5 cm

Je haalt bovenstaande marges alleen van de gemeten maat af bij een in-de-dag situatie. Deze marge haal je van de smalst gemeten maat af. Zo ben je er altijd zeker van dat het product goed tussen de muur of de kozijnen past. Meer weten over het juist opmeten van jouw raamsituatie?

Ga naar de meetinstructies 

Heb ik garantie op meet fouten?

Wanneer wij het product voor jou maken is dit specifiek voor jouw raam en exact op maat. Wij kunnen hier helaas geen garantie op geven. Mocht een product te breed of te hoog zijn dan kunnen wij in sommige gevallen het product laten versmallen of aanpassen. Wanneer dit niet het geval is dan bieden wij jou de mogelijkheid om een nieuw product te bestellen met 50% korting. Hier zitten wel een aantal voorwaarden aan. Is het product te breed of te smal? Neem dan contact op met onze klantenservice op het nummer 036-5235218.

Heb je voor de bestelling toch nog twijfels over hoe je het beste jouw raam kunt opmeten. Bekijk onze meet instructies via de collectiepagina of bel met onze klantenservice op het nummer 036-5235218.

Kan ik jullie producten op maat bestellen?

Wij leveren uitsluitend maatwerk. Je kunt dus op de millimeter nauwkeurig bij ons bestellen. Wij maken elke gewenste maat voor jouw situatie. Let er wel op dat de meeste producten minimum en maximum afmetingen kunnen hebben. Deze gegevens vindt je op de product pagina’s. In de shop laten wij je ook weten wanneer iets wel/niet kan. Heeft u een product welke buiten de minimale of maximale maten valt? Neem contact op met onze klantenservice op 036-5235218 en we kunnen kijken wat we kunnen doen.

Hebben jullie een winkel / showroom?

Wij beschikken over een showroom waar je al onze producten kunt bekijken. Wij hebben van elk product een model hangen en je kunt al onze kleuren bekijken in het collectieboek. Maak een afspraak met ons en kom een kijkje nemen naar de producten en stoffen welke wij bieden! De koffie staat klaar!
Bezoekadres:
(Winkelnaam: Roel van der Zanden)
Raadhuisplein 16 Zeewolde

Wanneer moet ik de bestelde producten betalen?

Wanneer je jouw raamdecoratie hebt samengesteld vindt je de gegevens en de prijs overzichtelijk terug in het winkelmandje. Wanneer je overgaat tot bestelling kun je direct gemakkelijk afrekenen via ideal of creditcard.

Verkleuren de producten door de zon?

Raamdecoratie kan verkleuren? Dit heeft wel met een aantal dingen te maken. Hangt het product de gehele dag vol in de zon? Welke stof heb je gekozen? Producten van een polyester stof zullen niet/nauwelijks verkleuren. Producten van katoen of linnen hebben veel meer kans om te verkleuren.

Kan ik bestelde producten retourneren?

Cirluna.nl levert maatwerk producten. Dit betekend dat wanneer je een bestelling plaatst deze bestelling direct voor jou persoonlijk in productie wordt genomen. Jouw raamdecoratie wordt op de mm voor jouw persoonlijk op maat geproduceerd. Dit is de reden waarom op al onze producten de Uitsluiting herroepingsrecht geldt. Dit betekend dat je geproduceerde producten niet zomaar zonder reden kunt terug sturen. Natuurlijk kun je de producten na overleg terug sturen wanneer er iets aan deze producten mankeert. Wil je de aangekochte producten retourneren? Neem contact op met onze klantenservice op het nummer 036-5235218 of stuur ons een mail via de contact pagina.

Hoe kan ik de producten schoonmaken/reinigen?

Het schoonmaken van raamdecoratie producten verschilt productgroep. Wij raden je het volgende aan.

  • Rolgordijnen: afnemen met een licht vochtige doek zonder schoonmaakmiddel.
  • Plissé/dupli gordijnen: stof wegnemen met een plumeau of afnemen met een licht vochtige doek zonder schoonmaakmiddel.
  • Duo Rolgordijnen: deze mogen alleen licht worden gedept met een zeer licht vochtige doek en zonder schoonmaakmiddel. De stoffen van Duo Rolgordijnen zijn erg delicaat dus voorzichtigheid is geboden.
  • Horizontale jaloezieën: afnemen met een plumeau of een licht vochtige doek zonder schoonmaakmiddel.
  • Gordijnen en vouwgordijnen: deze stoffen kunnen vaak gewassen of gestoomd worden. Dit is afhankelijk van het type stof u heeft gekozen.

Stuur ons een e- mail voor advies over de uitgekozen stof.

Krimpen de producten door de zon?

Raamdecoratie kan krimpen! Dit heeft wel met een aantal dingen te maken. Hangt het product de gehele dag vol in de zon? Welke stof heb je gekozen? Producten van een polyester stof zullen niet/nauwelijks krimpen. Producten van katoen of linnen hebben veel meer kans om te krimpen. In de shop kun je op de kleurenpagina op het vergrootglas op de stof klikken. Er verschijnt dan extra informatie over de stof. Hier staat ook bij van welk materiaal de stof is gemaakt.

Wat is ladderband?

Ladderband is een optie om jouw horizontale jaloezie een extra decoratieve uitstraling te geven. Ladderband is een stoffen band welke van boven naar beneden over de jaloezie loopt. In de lamellen van een horizontale jaloezie zitten posgaatjes. Wanneer je geen ladderband neemt dan zijn deze zichtbaar. Dit is op zich niet storend maar door ladderband als optie te nemen worden deze gaatjes afgedekt.

Ladderband is beschikbaar voor 50 mm aluminium en 50 mm en 65 mm houten jaloezieën en heeft bij aluminium horizontale jaloezieën een meerprijs van €49,- per product. Bij onze houten jaloezieën is de keuze voor ladderband helemaal gratis!

Bekijk de kleuren ladderband van Aluminium Horizontale Jaloezieën en Houten Horizontale Jaloezieën

Op welke manier zijn de rolgordijnen aan de onderkant afgewerkt

De rolgordijnen van cirluna worden aan de onderkant voorzien van een luxe aluminium kleurige onderlat. Dit zorgt voor een luxe uitstraling en wordt standaard en zonder meerprijs geleverd.

Waar kan ik stalen aanvragen?

Je kunt eenvoudig en gratis kleurstalen bij ons aanvragen.

Vraag hier je gratis kleurstaaltjes aan

Kun je een roljaloezie ook optrekken

Een roljaloezie kan inderdaad worden opgetrokken. Een roljaloezie bestaat uit twee lagen stof welke langs elkaar bewegen. Hierdoor kun je ideaal spelen met de lichtinval van de woning. Wanneer het product helemaal naar beneden hangt is het product gesloten en heb je goede privacy. Door het product op te trekken creëer je open banen om de doorkijk en de lichtinval goed te regelen. Het product kan helemaal opgetrokken worden naar boven.

Is een duo gordijn ook in verduisterende versie te verkrijgen?

Ja zeker! Wij hebben 4 verduisterende stoffen welke wij kunnen leveren. Helaas zijn deze nog niet in de webshop te zien maar wij verwachten dat deze vanaf half februari digitaal te bekijken zijn. Wil je nu al informatie? Neem dan gerust contact met ons op via het telefoon nummer 036-5235218.

Hoe groot is de bovenbak van de duo rolgordijnen?

De afmeting van de bovenbak van een duo rolgordijn is 7,2 cm hoog en 7 cm diep.  Houd er echter rekening mee dat de onderlat niet geheel in de bovenbak weg schuift wanneer het product helemaal is opgetrokken, dit betekend dat er nog ongeveer 4 cm bij de hoogte op komt. Neem anders voor de zekerheid even contact met ons op! Wij zijn te bereiken op het nummer 036-5235218

Het lukt niet om te bestellen, wat nu?

Lukt het niet om een bestelling te plaatsen? Neem dan even contact met ons op via info@cirluna.nl of telefonisch via het nummer 036-5235218 maar een whatsapp bericht sturen kan natuurlijk ook naar het nummer 06-37559053. Wij helpen je dan zo snel mogelijk verder!

Jouw vraag...hoe kan ik het ladderband reinigen

Ladderband is wel te reinigen maar dit kan lastig zijn omdat het ladderband niet los te halen is. Wij adviseren om met een licht vochtige doek met lauw water en zonder schoonmaakmiddel de vlek eruit te deppen.

Hebben jullie ook rolgordijnen voor draai-/kiepramen?

Cirluna kan rolgordijnen leveren met de optie: klemsteunen voor kunststof en aluminium draai-/kiepramen. Met deze optie kun je het rolgordijn zonder te boren op een draai-/kiepraam monteren.

Ik heb bovenin het raam een ventilatierooster dat in de weg zit, zijn hier oplossingen voor?

Voor ramen welke zijn voorzien van ventilatieroosters zijn goede oplossingen mogelijk. Wij vragen je om een foto via onze whatsapp of via de mail te sturen zodat we goed advies kunnen geven. Dus stuur altijd een foto voor vrijblijvend advies!

Contactopties